Marc Jacobs lanceert voor het eerst een mannengeur. En hoe! Hij poseerde namelijk zelf voor de campagne.. totally nude. In de campagne is te zien hoe hij naakt op een bed van zilveren Mylar ligt, met een grote versie van de flacon voor zich.
Het was Marc's businesspartner Robert Duffy die het voorstel deed om naakt te poseren. "Mijn eerste reactie was terughoudend. Maar toen kwam ik tot inzicht. Een mannengeur is, in tegenstelling tot een vrouwengeur, erg persoonlijk. Het is een laag bovenop de huid -voor vrouwen is het als het veranderen van je make-upkleur- voor mannen niet. Eens ik toegezegd had model te zijn, kon ik niet bedenken wat ik zou dragen. We hebben geprobeerd met kleren, maar het werkte niet. Toen kwam Juergen (Teller, campagnefotograaf, red.) met het idee van het zilveren bed, en alles bleek te kloppen". vertelde de designer aan WWD.
Voor de nieuwe geur werkte hij nauw samen met het parfumhuis Coty. Het parfum zal o.a. gekruide noten en patchouli bevatten. Volgens de Amerikaan zal ‘Bang’ aanslaan bij de moderne man. “Het parfum is vooral bedoeld voor mannen die zich jong van geest voelen.” Geheel passend bij de naam ‘Bang’ kreeg het zilveren flesje een gedeukte vorm.
Om ook een jong publiek aan te trekken, lanceert het modemerk een webcampagne. Vanaf september zal het onthullende ‘Bang’-beeld de wereld rondgaan. Het Midden-Oosten krijgt een aangepaste versie, waarin enkel een foto van het zilveren parfumflesje te zien zal zijn.
‘Bang’ is vanaf september in de parfumerie verkrijgbaar. Wie zo lang niet wil wachten kan al vanaf eind juli terecht in de Marc Jacobs-winkels.
No comments:
Post a Comment
Thank you for your comments! :)